Loading...

Sunday, 11 September 2011

PuDDiNG R@Ti TuTTy FRuiTy..

Apakah pemanis mulut yang senang nk buat dan cepat..bagi saya kalo agak2 xda idea..pudding roti lah mudah nk prepare n bahan yg perlu pn x susah nak cari..

Pudding roti ni takda standard resepi yang perlu follow sgt2..kalo tau basic mcm2 boleh modify..

Ini pudding roti cara saya..

MULA2...
Koyak2 kan roti (lebih kurang 1 buku/ sepaket roti saiz standard)..(ketepikan)

1 cawan susu + santan : -
Bancuh sepaket
a) santan tepung atau
b) 1/2 paket santan tepung + 4-5 sudu besar susu tepung atau
c) 1 cawan susu
(salah satu ikut preference)

KEMUDIAN...

Tuang bancuhan ke dalam roti td dan biarkan roti terendam sampai kembang..(abaikan dia kejap)

Pukul sebiji telur + 4 sud besar gula + mango concentrate (pekatan yang perlu dibancuh, atau ikut lah nk letak pekatan buah sesuka suki) dan masukkan ke dalam roti yang terendam td.

Tambah  3/4 cawan mix fruit dan kacau rata..

LEPAS TU?...

lepas tu apa lg...kita bakor je lah...bakor 180C dalam 30 min. jgn lupa bila dh mula nmpak brownish..cucuk2 tgk dh masak ke belum (kalo dah masak, xda apa yg lekat)..kalo belum masak tambah lg 5-10 min.

AKHIRNYA...

Inilah hasilnya...

No comments:

Post a Comment