Loading...

Friday, 30 March 2012

OREO WWALNUT BROWNIES...



Kali ni nk buat brownies lah plak..brownies yg mungkin tiada di pasaran..kt secret recipe pn xda meh..which is ada di 'inovasi' kn sikit drp resipe brownies biasa..(eleh mcm la luar biasa sangat)..

Nk buat senang je..tak ambil masa lama pun..

MULA-MULA

1. SEDIAKAN BAHAN KERING DULU....

(1 1/2 - 2 cawan tepng gandum + 2 sudu besar serbuk koko + 1/2 sudu teh baking powder) --> gaul2 dan letak tepi dulu

LEPAS TU.....

2. CAIRKAN (lebih kurang 1/2 cup mentega/ marjerin + 1/2 bar cooking coklat)..lepas dah melt..padam api..

3. MASUKKAN 1/2 cawan gula perang + 2 biji telur yang dah dipukul + bahan2 kering tadi

4. KACAU2...GAUL2.. dan TUANG separuh dulu ke dalam bekas yang dah di sapu marjerin..(dah grease lah omputih kata)

5.  Letak kan lapisan...walnut yang di chopped dan biskut oreo (cream-o pn boleh)..


6. Tuang lagi yang selebihnya dan bakor 160-180C selama lebih krg 15-20 min. cucuk2 lah untuk cek dah masak ke belum..



7. TOPPINGS....

Tuang sedikit topping....samada coklat ganache ( http://youtu.be/cBfkedNDgEc)  atau butterscotch glaze
(mentega + brown sugar + susu pekat manis + toffee flavour)..http://youtu.be/IxOx2AC3Awk

                                                                     ( hias2 sesuka hati..)

No comments:

Post a Comment